boeing 787 - dreamliner

 
001. Üdv a fedélzeten

Üdv, ez itt egy repcsis oldal. Mit találsz itt? Mindent ami a repülés témába tartozik. A repülés fejlődése, tragédiák, és sikerek, és hasonló dolgok. Az oldal egy versenyre készült, ezért a tartalmat csak később tudjátok megtekintetni, de remélhetőleg akkor majd elnyeri tetszéseteket.

 
002. Navigálódj

a repülésről általában ... tények, fogalmak és minden más egyéb
hőlégballon és léghajó ... repülő szerkezetek a kezdetekben
helikopter és repülőgép ... ahogy egyre modernebb a technika
repülés a Földön túl ... meghóditottuk az eget, majd a világűrt is
repülni tudó állatok ... azok akiknek természetes a szárnyalás
híres nevek  ... akik nagyot alkottak a repülés tudományában
utasszállító, harci, sport, teherszállító ... szemezgessünk közülük

GALÉRIA :: IKONBÁZIS

 
003. A fedélzet


Webmiss:
Rowena  Téma: Repülés Törtnete - Repülők
Nyitás: 2010.03.27. Tárhely: GPortál Verzió: 01. Dreamliner
A css kód a LindaDesign-ról való, de kicsit átalakítottam.
Az oldal legfőbb forrása a wikipedia, köszönet minden információért.

 
004. Gyorslinkek


vendégkönyv ... ide írj, mert chat nem lesz, csere  az nincs
hírdetőkönyv ... reklámozz, de csak szépen, mert törlöm
főoldal ... mert kell egy kezdőlap is, ahol a frisseket találod

 
005. Ki/Beszállás
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 

 

A Turkish Airlines 981-es járatának katasztrófája

A Turkish Airlines 981-es járata 1974. március 3-án zuhant le a Franciaországban található Ermenonville mellett, nem sokkal azután, hogy a párizsi Orly reptérről felszállt. A balesetet a gépen tartózkodó 346 fő közül senki sem túl.
A 981-es járat helyi idő szerint 11 órakor érkezett az Orly reptérre Isztambulból. A McDonnell Douglas DC-10-10 típusú repülőgép 167 utassal és 13 tagú személyzettel tette meg az út első felét, hogy aztán másfél órás várakozás után Londonba repüljön. Párizsban eredetileg 50 utas szállt volna fel a gépre, a British European Airways sztrájkja miatt azonban további utasokat szállítottak fel erre a járatra. A repülő 12 óra 30 perckor szállt fel, nem sokkal később pedig eltűnt a radarok képernyőiről. A baleset után hamarosan megtalálták a szinte felismerhetetlen repülőroncsokat egy Ermenonville melletti erdőben.
A kivizsgálók miután tanulmányozták a pilótafülke hangrögzítőjét és a repülési adatrögzítőt, rájöttek, hogy a balesetet robbanásos dekompresszió okozta, mert valahol a gép törzsén lyuk keletkezett. A pilóták ezután elvesztették mindhárom hidraulikarendszert, a gép pedig irányíthatatlanná vált. A baleset után néhány órával értesítették őket, hogy a rátaláltak a gép raktérajtajára, valamint 6 utasülésre, 15 km-re a baleset helyszínétől. A McDonnell Douglas DC-10 raktérajtajával már előzőleg is problémák voltak : 1972. június 12-én az American Airlines 96-os járata szenvedett robbanásos dekompressziót Windsorban. Itt azonban a pilóták le tudtak szállni a sérült géppel. A balesetet itt mindenki túlélte. Mindkét baleset oka a raktér ajtajának hiányos tervezése volt. A DC-10-es repülőgépen kifelé nyíló raktérajtók vannak, amiknek zárszerkezetekre van szükségük, hogy ne nyíljanak ki repülés közben (ezzel ellentétben a befelé nyíló ajtókat a külső nyomás csökkenése szinte bepréseli a repülő vázába, így azok biztosan zárva maradnak). A rakodómunkás egy külső kar meghúzásával zárja a raktérajtót, miközben a C-alakú karok ráfordulnak a zárszerkezetre és megakadályozzák az ajtó kinyílását. A rosszul tervezett zár azonban akkor is lehetővé tette a kar meghúzását, ha nem voltak ezek a karok a helyükön. Az American Airlines 96-os járatának balesete után javasolták a McDonnell Douglas gyárnak, hogy módosítsák a raktérajtó zárszerkezetét, de néhány apróbb változtatástól eltekintve a raktérajtó változatlan maradt. A Turkish Airlines 981-es járatának katasztrófája után azonban már légügyi előírásba foglalták a raktérajtó újratervezését, amik ezután már nem okoztak több balesetet.

forrásom: www.wikipedia.hu

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?