A China Airlines 611-es járata egy gyakori, menetrend szerinti repülőjárat volt a Chiang Kai Shek nemzetközi repülőtérről, Taoyuanból, a Chek Lap Kok nemzetközi repülőtérre, a társaság Boeing 747-es gépével. A repülőgép a levegőben darabjaira hullott és a Dél-kínai–tengerbe zuhant. A katasztrófát senki sem élte túl.
A Tajpejből Hongkongba vezető légi útvonal a világ egyik legjobban kihasznált légi folyosója. Olyannyira nyereséges, hogy egyszerűen csak "Golden Route", azaz "Arany Út" névvel illetik. 2002. május 25-én, helyi idő szerint 14:50-kor, a repülőjárat felszállt és várhatóan 16:28-kor kellett volna Hongkongba érkeznie. A gép kapitánya Ching-Fong Yi (pinjinül: Yì Qīngfēng), az első tiszt Yea Shyong Shieh (pinjinül: Xiè Yàxióng) a fedélzeti mérnök Sen Kuo Chao (pinjinül: Zhào Shèngguó) volt. 25 perccel a felszállása után a gép eltűnt a radarok képernyőiről. Utolsó magassága FL350 (10 668 m) volt a Penghu-szigetek mellett, a Tajvani-szorosnál. A baleset 15:37 és 15:40 között következett be. Chang Chia-juch (pinjinül: Zhāng Jiāzhù) a Közlekedési és Kommunikációs Minisztérium alelnöke kijelentette, hogy a balesetet szenvedett repülőgép vészjelzéseit a Cathay Pacific légitársaság két, a térségben tartózkodó repülőgépe is észlelte.
forrásom: www.wikipedia.hu |