boeing 787 - dreamliner

 
001. Üdv a fedélzeten

Üdv, ez itt egy repcsis oldal. Mit találsz itt? Mindent ami a repülés témába tartozik. A repülés fejlődése, tragédiák, és sikerek, és hasonló dolgok. Az oldal egy versenyre készült, ezért a tartalmat csak később tudjátok megtekintetni, de remélhetőleg akkor majd elnyeri tetszéseteket.

 
002. Navigálódj

a repülésről általában ... tények, fogalmak és minden más egyéb
hőlégballon és léghajó ... repülő szerkezetek a kezdetekben
helikopter és repülőgép ... ahogy egyre modernebb a technika
repülés a Földön túl ... meghóditottuk az eget, majd a világűrt is
repülni tudó állatok ... azok akiknek természetes a szárnyalás
híres nevek  ... akik nagyot alkottak a repülés tudományában
utasszállító, harci, sport, teherszállító ... szemezgessünk közülük

GALÉRIA :: IKONBÁZIS

 
003. A fedélzet


Webmiss:
Rowena  Téma: Repülés Törtnete - Repülők
Nyitás: 2010.03.27. Tárhely: GPortál Verzió: 01. Dreamliner
A css kód a LindaDesign-ról való, de kicsit átalakítottam.
Az oldal legfőbb forrása a wikipedia, köszönet minden információért.

 
004. Gyorslinkek


vendégkönyv ... ide írj, mert chat nem lesz, csere  az nincs
hírdetőkönyv ... reklámozz, de csak szépen, mert törlöm
főoldal ... mert kell egy kezdőlap is, ahol a frisseket találod

 
005. Ki/Beszállás
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Az American Airlines 1420-as járatának katasztrófája

Az American Airlines 1420-as járat egy menetrendszerinti repülőút volt Dallas (USA) és Little Rock (USA) között. 1999. június 1-jén helyi idő szerint 23:50 perckor egy McDonnell Douglas MD-82 típusú repülő túlfutott a kifutópályán leszálláskor és balesetet szenvedett. A gépet Richard Buschmann kapitány és Michael Origel másodpilóta vezette.
A személyzet arról értesült, hogy a reptér közelében erős vihar tombol, a szél iránya és sebessége pedig kiszámíthatatlanul és drasztikusan változik. Ennek ellenére megpróbálták letenni a gépet. Eredetileg a pilótáknak a 22L jelzésű kifutópályát kellett volna használniuk, de azt a 4R jelzésűre cserélték, mivel a 22L kifutópályán nem működött a műszeres leszállító rendszer (ILS). Ahogy a gép megközelítette a 4R kifutópályát, a vihar megérkezett a repülőtér fölé. Az irányító legutolsó jelentése a személyzetnek az volt, hogy elsőbbséget kapnak a leszálláshoz, és hogy a szél igen erős. Az elsietett megközelítés alatt a pilóták nem nyitották ki az aerodinamikai fékeket. Ezek nélkül a gépnek szinte semmi esélye nem volt, hogy megálljon a vizes kifutópályán. A földetéréskor a másodpilóta azt mondta: "Lent vagyunk. Csúszunk!". A gép nem érkezett teljesen a futóműre, így a fékezés lehetetlenné vált. A repülő nagy sebességgel végigcsúszott a kifutópályán, átesett egy töltésen, és egy acélból készült lámpasornak ütközött, ami egy kifutópálya megvilágítására szolgált.A roncs végül az Arkansas folyó partján állt meg. Az ilyen építmények, amilyennek a repülő is ütközött, általában törékenyek - például ütközéskor eldeformálódnak -, de mivel ez a folyóparton volt, ahol a talaj nem túl szilárd, erősen a földhöz volt rögzítve, így állta a becsapódást, és szétzúzta a gépet. Az három darabra szakadt, és a kifolyt üzemanyag miatt kigyulladt. A helyszínre 15 perccel a szerencsétlenség után érkezett az első segítség. A kapitány és 10 utas vesztette életét a balesetben, a másodpilóta, 3 stewardess és 41 utas súlyosan megsérült, egy légi utaskísérő és további 64 utas szenvedett kisebb sérüléseket, míg 24 utasnak nem esett baja. A kapitány akkor halt meg, amikor egy fémléc eltalálta a pilótafülkét; a másodpilóta lába három helyen eltörött.A szerencsétlenség utolsó áldozata, a 14 éves Rachel Fuller, június 16-án halt meg a kórházban.A gép katasztrófája után az American Airlines a Dallas és Little Rock között közlekedő járat számát 646-osra cserélte.

forrásom: www.wikipedia.hu

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?